Wiosna sprawia, że jesteśmy pełni energii. To, że dzień jest dłuższy motywuje nas do uprawiania sportu, przechodzimy na lżejszą dietę, wcześniej wstajemy. Ale przez ostatnie tygodnie zmagaliśmy się z obniżonym nastrojem, było nam zimno, nie dbaliśmy o to, co jedliśmy, nie mieliśmy motywacji do zmian. Czas to zmienić!

Nie od dziś wiadomo, że słońce czyni cuda. Oto kilka sposobów na to, jak poprawić swoje samopoczucie, jak mieć dużo energii i apetyt na życie.

1/JEDZ NA ZDROWIE

W teorii wiesz, że zbilansowana dieta i wybór zdrowych produktów wpływa na organizm i jego kondycję. A jak wygląda praktyka? Według  ekspertów z Instytutu Żywności i Żywienia, całodobowe menu powinno się składać z 4-5 posiłków jedzonych co 3-4 gdziny. Czemu tak regularnie? By utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi!

2/ SIĘGNIJ PO OWOC

Pamiętasz o 5 porcjach owoców i warzyw dziennie? Minimalna zalecana dawka to 400 g – to dużo czy mało? W każdym razie wiosną zdrowa, energetyczna i zbilansowana dieta jest dużo prostsza – owoce i warzywa można jeść i na surowo, i w formie wyciskanych soków. Na zdrowie! Witaminy są na wyciągnięcie ręki.

3/ MŁODA I ŚWIEŻA SKÓRA

Kto nie chciałby wyglądać młodo i świeżo? Można zaufać ekspertom, gdy mówią, że jedzenie jabłek i picie naturalnych soków i przecierów jabłkowych pomaga utrzymać młody wygląd. Polifenole zawarte w  tych owocach to źródło przeciwutleniaczy, które neutralizują wolne rodniki.

4/CZYSTA CERA

Wiosna motywuje do dbania o sebie. Chcemy czystej, naturalnej skóry Chcemy wyglądać świeżo i promiennie. By oczyścić organizm, spróbuj soku pomidorowego, który dzięki wysokiej zawartości likopenu działa antyoksydacyjnie.

5/ WITAMINA SŁOŃCA

Tak, chodzi o witaminę D. Jej niedobory można łatwo uzupełnić na świeżym powietrzu! Dlaczego jest to tak ważne? Witamina D jest odpowiedzialna za prawidłowy rozwój i mineralizację kości.

 

 

 

 6/ORGANIZM CHCE PIĆ!

Organizm bez wody nie pracuje prawidłowo, na pewno dobrze o tym wiesz. Dziennie powinno się wypijać przynajmniej 1,5 l płynów, to około 8 szklanek wody. Ale płyny można uzupełnić też zupami, sokami, herbatami… wybór jest spory!

7/ RUCH TO ZDROWIE

No dalej, jest wiosna, wyjdź z domu! Spacer, rower, bieganie, co jeszcze wybierzesz? To nie tylko dbanie o sylwetkę, to przede wszystkim odpoczynek, aktywne spędzanie czasu na słońcu, które dodaje energii do działania.

obudź się na wiosnę

Miłej wiosny! 🙂

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ